LAKÁSTULAJDONOSOKNAK
A lakásügynökség magán- és felújítandó önkormányzati tulajdonú lakásokat kezel. A Lakásügynökség olyan józsefvárosi lakásokat keres, amelyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:
ÁLLAPOT
beköltözhető állapot
FELSZERELTSÉG
önálló fürdőszobával, wc-vel, konyhával, és legalább egy 12 négyzetméter alapterületű szobával rendelkezik
IDŐTARTAM
A tulajdonos legalább 3 évre bérbe tudja adni
A három évre szóló, határozott idejű szerződést a Józsefvárosi Önkormányzat köti a tulajdonosokkal, mely időtartam alatt garantálja a szerződésben megállapított lakbér, valamint a lakáshoz kapcsolódó egyéb díjak (rezsi, közös költség) fizetését.
A lakástulajdonosoknak az így keletkezett jövedelme után nem kell SZJA-t fizetniük. A lakásügynökség kezeli a bérlőkkel felmerülő konfliktusokat és biztosítja, hogy a szerződés lejártával megfelelő állapotban legyen a lakás.
Amennyiben szeretné a lakását felajánlani a lakásügynökség részére, akkor kérjük, töltse ki az adatlapot. Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@rev8.hu címre, és iratkozzon fel a hírlevelünkre.
A lakásügynökségi rendszerbe üresen álló/megüresedő, komfortos vagy összkomfortos, végrehajtási joggal nem terhelt, Józsefváros közigazgatási területén lévő lakásokat lehet bevonni.
A rendszerbe bevont lakásokat az Önkormányzat veszi bérbe az Ingatlantulajdonostól a Rév8 Zrt. által működtetett Lakásügynökségen keresztül, illetve azon keresztül adja bérbe a kiválasztott Albérlő(k)nek.
Az Önkormányzat a Bérbeadónak garanciát nyújt a lakbér és a közös költség időben történő rendezésére, illetve a közműdíjak rendezésére is a Lakásügynökségen keresztüli szoros kapcsolattartással és meghatározott időközönként nullás igazolások bekérésével az Albérlő részéről.
Az Ingatlantulajdonos beleegyezik, hogy az Önkormányzat és Lakásügynökség által vállalt garanciák mellett az Önkormányzat döntsön a bérlő személyéről.
Ingatlantulajdonos vállalja az ingatlan használata során felmerülő meghibásodások esetén a rendeltetésszerűen használt berendezések cseréjét, valamint a társasházi beruházások finanszírozását (felújítási alap).
Ingatlantulajdonos beleegyezik a Lakásügynökség munkatársa által elvégzett műszaki felmérésbe.
Ingatlantulajdonos/ok elfogadja/elfogadják, hogy az SZJA törvény 74/A. § szerinti, önkormányzati lakáskiadásból származó jövedelem utáni adómentesség érvényesítése céljából minimum 3 éves bérleti szerződést köt/nek.
Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@rev8.hu címre, vagy hívjon minket
a +36 20 771 7382 telefonszámon!
Személyesen ügyfélfogadási időben tud minket keresni.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 16.00-18.00
Szerda: 9.00-12.00
Cím:
H13 - 1085 Budapest, Horánszky utca 13.
Ha nem szeretne lemaradni a lakásügynökséggel kapcsolatos hírekről, iratkozzon fel a hírlevelünkre!
LAKÁSTULAJDONOSOKNAK
A lakásügynökség magán- és felújítandó önkormányzati tulajdonú lakásokat kezel. A Lakásügynökség olyan józsefvárosi lakásokat keres, amelyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:
ÁLLAPOT
beköltözhető állapot
FELSZERELTSÉG
önálló fürdőszobával, wc-vel, konyhával, és legalább egy 12 négyzetméter alapterületű szobával rendelkezik
IDŐTARTAM
A tulajdonos legalább 3 évre bérbe tudja adni
A három évre szóló, határozott idejű szerződést a Józsefvárosi Önkormányzat köti a tulajdonosokkal, mely időtartam alatt garantálja a szerződésben megállapított lakbér, valamint a lakáshoz kapcsolódó egyéb díjak (rezsi, közös költség) fizetését.
A lakástulajdonosoknak az így keletkezett jövedelme után nem kell SZJA-t fizetniük. A lakásügynökség kezeli a bérlőkkel felmerülő konfliktusokat és biztosítja, hogy a szerződés lejártával megfelelő állapotban legyen a lakás.
Amennyiben szeretné a lakását felajánlani a lakásügynökség részére, akkor kérjük, töltse ki az adatlapot. Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@rev8.hu címre, és iratkozzon fel a hírlevelünkre.
A lakásügynökségi rendszerbe üresen álló/megüresedő, komfortos vagy összkomfortos, végrehajtási joggal nem terhelt, Józsefváros közigazgatási területén lévő lakásokat lehet bevonni.
A rendszerbe bevont lakásokat az Önkormányzat veszi bérbe az Ingatlantulajdonostól a Rév8 Zrt. által működtetett Lakásügynökségen keresztül, illetve azon keresztül adja bérbe a kiválasztott Albérlő(k)nek.
Az Önkormányzat a Bérbeadónak garanciát nyújt a lakbér és a közös költség időben történő rendezésére, illetve a közműdíjak rendezésére is a Lakásügynökségen keresztüli szoros kapcsolattartással és meghatározott időközönként nullás igazolások bekérésével az Albérlő részéről.
Az Ingatlantulajdonos beleegyezik, hogy az Önkormányzat és Lakásügynökség által vállalt garanciák mellett az Önkormányzat döntsön a bérlő személyéről.
Ingatlantulajdonos vállalja az ingatlan használata során felmerülő meghibásodások esetén a rendeltetésszerűen használt berendezések cseréjét, valamint a társasházi beruházások finanszírozását (felújítási alap).
Ingatlantulajdonos beleegyezik a Lakásügynökség munkatársa által elvégzett műszaki felmérésbe.
Ingatlantulajdonos/ok elfogadja/elfogadják, hogy az SZJA törvény 74/A. § szerinti, önkormányzati lakáskiadásból származó jövedelem utáni adómentesség érvényesítése céljából minimum 3 éves bérleti szerződést köt/nek.
Milyen típusú ingatlanokat keres a Lakásügynökség?
A Lakásügynökség kizárólag olyan VIII. kerületi lakásokat keres, amelyek komfortosak – fürdőszobával, WC-vel, konyhával és legalább 1 db 12 négyzetméter nagyságú szobával rendelkeznek, alapterületük több, mint 24 m2. Galéria nem számít bele az alapterületbe. A lakásoknak beköltözhető állapotúnak kell lenniük, lehet bútorozott, vagy bútorozatlan. Gépesítés feltétel, a műszaki berendezéseknek igazolhatóan üzemképesnek kell lenniük.
Mennyi időre veszik bérbe a lakásomat?
A bérbevétel ideje minimum 3 év, de a bérleti szerződés megkötésekor ennél több időt is meg lehet jelölni, illetve a szerződés lejártakor lehetőség van annak meghosszabbítására.
Mekkora bérleti díjat fogad el az Önkormányzat?
A Lakásügynökség működésének lényege, hogy csökkenti a bérbeadó lakástulajdonosok kockázatait és átvállalja a lakáskiadással járó feladatokat - ez lényegesen csökkenti a bérbeadók költségeit. A Józsefvárosi Önkormányzat meghatározta az irányadó bérleti díjat, amely alapját képezi a tárgyalásoknak.
Csak magánszemélyként lehet bérbe adni a lakást?
Nem, de ez esetben nem érvényesíthető az SZJA törvény alapján járó adómentesség, az egyéb feltételekben nincs különbség.
Hogyan történik a műszaki hibaelhárítás?
A hibaelhárítás a tulajdonossal történt megegyezés alapján történik. Sürgős esetben, amikor azonnal kell cselekedni (csőtörés, gázszivárgás, stb), azt követően hogy a bérlő jelezte a hibát, azonnal megkezdjük a hiba elhárítását, egyben jelezzük a tulajdonosnak is az eseményt. A hibaelhárításról jegyzőkönyvet veszünk fel, és elszámolunk a tulajdonos felé. Nagyobb meghibásodás esetén, előzetesen értesítjük a tulajdonost, és jóváhagyás esetén megrendeljük a munkát.
Kik lesznek a bérlők?
Az önkormányzat meghatározta, hogy milyen feltétellel lehet a névjegyzékre felkerülni. Csak azok a Jelentkezők kerülhetnek fel rá, akik igazolhatóan megfelelő jövedelemmel rendelkeznek, képesek megfizetni az önkormányzat által meghatározott piaci bérleti díjat (2200 Ft/négyzetméter) és a lakásköltségeket (rezsi, társasházi közös ktg.). Az önkormányzat azt is meghatározta, hogy a lakásokba a lakás szobaszámától függően hány személy költözhet be. A lakásügynökség kiértékeli a pályázatokat, hogy a jelentkezők megfelelnek-e a feltételeknek. A pontozás alapján a legmagasabb ponttal rendelkező számára ajánlja fel a lakásokat.
Hogyan ellenőrizzük a bérlőt?
A Lakásügynökség rendszeres kapcsolatot tart a bérlőkkel. Munkatársaink rendszeresen felkeresik a bérlőt, meggyőződnek arról, hogy a lakást megfelelően használják. A díjfizetés előtt emlékeztetőt küldünk, és ellenőrizzük, hogy a számlákat rendben kifizette-e. Amennyiben úgy látjuk, hogy késedelembe esett, akkor a bérlő által befizetett óvadékból fizetjük a tartozását. Ha a bérlő kéthavi elmaradásba kerül, akkor az Önkormányzat elindítja a jogi eljárást. A tulajdonost ez nem érinti, mert akkor is megkapja a bérleti díjat az Önkormányzattól, ha a bérlő nem fizet azt meg az önkormányzatnak.
Megfelelő állapotban kapom vissza a lakásomat?
A Lakásügynökség gondoskodik arról, hogy az ingatlantulajdonos a lakást az eredeti állapotának megfelelően kapja vissza. A Lakásügynökség vállalja, hogy a bérlő időben kiköltözik a lakásból, amikor lejár az önkormányzat és a bérlő közötti szerződés. Ezt a bérlőnek közjegyzői okiratban kell vállalnia.
Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@rev8.hu címre, vagy hívjon minket
a +36 20 771 7382 telefonszámon!
Személyesen ügyfélfogadási időben tud minket keresni.
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 16.00-18.00
Szerda: 9.00-12.00
Cím:
H13 - 1085 Budapest, Horánszky utca 13.
Ha nem szeretne lemaradni a lakásügynökséggel kapcsolatos hírekről, iratkozzon fel a hírlevelünkre!