LAKÁSTULAJDONOSOKNAK
A lakásügynökség magán- és felújítandó önkormányzati tulajdonú lakásokat kezel. A lakásügynökség olyan józsefvárosi lakásokat keres, amelyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:
ÁLLAPOT
beköltözhető állapot
FELSZERELTSÉG
önálló fürdőszobával, wc-vel, konyhával és legalább egy 12 négyzetméter alapterületű szobával rendelkezik
legalább alapszinten gépesített, előny, ha alap bútorokkal is felszerelt
IDŐTARTAM
a tulajdonos 3 évre bérbe tudja adni
A három évre szóló, határozott idejű szerződést a Józsefvárosi Önkormányzat köti a tulajdonosokkal, amely időtartam alatt garantálja a szerződésben megállapított lakbér, valamint a lakáshoz kapcsolódó egyéb díjak (rezsi, közös költség) fizetését.
A lakástulajdonosoknak az így keletkezett jövedelme után nem kell SZJA-t fizetniük. A lakásügynökség rendszeresen tart bérlemény ellenőrzést, kezeli a bérlőkkel felmerülő konfliktusokat és biztosítja, hogy a szerződés lejártával megfelelő állapotban legyen a lakás.
Amennyiben szeretné a lakását felajánlani a lakásügynökség részére, akkor kérjük, töltse ki az adatlapot. Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@jozsefvaros.hu címre, és iratkozzon fel a hírlevelünkre.
A lakásügynökségi rendszerbe üresen álló/megüresedő, komfortos vagy összkomfortos, végrehajtási joggal nem terhelt, Józsefváros közigazgatási területén lévő lakásokat tudunk bevonni.
A rendszerbe bevont lakásokat a Józsefvárosi Önkormányzat veszi bérbe az Ingatlantulajdonostól, illetve adja bérbe a kiválasztott Albérlőnek.
Az Önkormányzat a Bérbeadónak garanciát nyújt a lakbér határidőre történő rendezésére, valamint a közös költség és a közműdíjak rendezésére az Albérlő részéről. A pontos fizetést rendszeres, a mérők leolvasását is magába foglaló kapcsolattartással támogatjuk.
Az Ingatlantulajdonos beleegyezik, hogy az Önkormányzat által vállalt garanciák mellett az Önkormányzat döntsön a bérlő személyéről.
Az Ingatlantulajdonos vállalja az ingatlan rendeltetésszerű használata során felmerülő meghibásodások esetén a berendezések javítását, cseréjét, valamint a társasházi beruházások finanszírozását (felújítási alap).
Az Ingatlantulajdonos beleegyezik a Lakásügynökség munkatársa által elvégzett műszaki felmérésbe, amelynek célja a lakás működőképességének ellenőrzése, illetve a lakás kezelésbevételekor fennálló műszaki és esztétikai állapotának rögzítése.
Ingatlantulajdonos elfogadja, hogy az SZJA törvény 74/A. § szerinti, önkormányzati lakáskiadásból származó jövedelem utáni adómentesség érvényesítése céljából 3 éves bérleti szerződést köt.
Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@jozsefvaros.hu címre, vagy hívjon minket
a +36 20 771 7382 telefonszámon!
Személyesen ügyfélfogadási időben tud minket keresni.
Ügyfélfogadás helye:
Budapest, VIII. Baross utca 66-68.
Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő: 16:00-18:00
Csütörtök: 9:00-12:00
Ha nem szeretne lemaradni a lakásügynökséggel kapcsolatos hírekről, iratkozzon fel a hírlevelünkre!
LAKÁSTULAJDONOSOKNAK
A lakásügynökség magán- és felújítandó önkormányzati tulajdonú lakásokat kezel. A lakásügynökség olyan józsefvárosi lakásokat keres, amelyek megfelelnek az alábbi feltételeknek:
ÁLLAPOT
beköltözhető állapot
FELSZERELTSÉG
önálló fürdőszobával, wc-vel, konyhával és legalább egy 12 négyzetméter alapterületű szobával rendelkezik
legalább alapszinten gépesített, előny, ha alap bútorokkal is felszerelt
IDŐTARTAM
a tulajdonos 3 évre bérbe tudja adni
A három évre szóló, határozott idejű szerződést a Józsefvárosi Önkormányzat köti a tulajdonosokkal, amely időtartam alatt garantálja a szerződésben megállapított lakbér, valamint a lakáshoz kapcsolódó egyéb díjak (rezsi, közös költség) fizetését.
A lakástulajdonosoknak az így keletkezett jövedelme után nem kell SZJA-t fizetniük. A lakásügynökség rendszeresen tart bérlemény ellenőrzést, kezeli a bérlőkkel felmerülő konfliktusokat és biztosítja, hogy a szerződés lejártával megfelelő állapotban legyen a lakás.
Amennyiben szeretné a lakását felajánlani a lakásügynökség részére, akkor kérjük, töltse ki az adatlapot. Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@jozsefvaros.hu címre, és iratkozzon fel a hírlevelünkre.
A lakásügynökségi rendszerbe üresen álló/megüresedő, komfortos vagy összkomfortos, végrehajtási joggal nem terhelt, Józsefváros közigazgatási területén lévő lakásokat tudunk bevonni.
A rendszerbe bevont lakásokat a Józsefvárosi Önkormányzat veszi bérbe az Ingatlantulajdonostól, illetve adja bérbe a kiválasztott Albérlőnek.
Az Önkormányzat a Bérbeadónak garanciát nyújt a lakbér határidőre történő rendezésére, valamint a közös költség és a közműdíjak rendezésére az Albérlő részéről. A pontos fizetést rendszeres, a mérők leolvasását is magába foglaló kapcsolattartással támogatjuk.
Az Ingatlantulajdonos beleegyezik, hogy az Önkormányzat által vállalt garanciák mellett az Önkormányzat döntsön a bérlő személyéről.
Az Ingatlantulajdonos vállalja az ingatlan rendeltetésszerű használata során felmerülő meghibásodások esetén a berendezések javítását, cseréjét, valamint a társasházi beruházások finanszírozását (felújítási alap).
Az Ingatlantulajdonos beleegyezik a Lakásügynökség munkatársa által elvégzett műszaki felmérésbe, amelynek célja a lakás működőképességének ellenőrzése, illetve a lakás kezelésbevételekor fennálló műszaki és esztétikai állapotának rögzítése.
Ingatlantulajdonos elfogadja, hogy az SZJA törvény 74/A. § szerinti, önkormányzati lakáskiadásból származó jövedelem utáni adómentesség érvényesítése céljából 3 éves bérleti szerződést köt.
Milyen típusú ingatlanokat keres a Lakásügynökség?
A Lakásügynökség kizárólag olyan VIII. kerületi lakásokat keres, amelyek komfortosak – fürdőszobával, WC-vel, konyhával és legalább egy 12 négyzetméter nagyságú szobával rendelkeznek. Galéria nem számít bele a szoba alapterületébe. A bérbeadásra kínált lakásnak beköltözhető állapotúnak, száraznak kell lennie, lehet bútorozott, vagy bútorozatlan. Legalább alapfokú gépesítés feltétel, a műszaki berendezéseknek igazolhatóan üzemképesnek kell lenniük.
A mindenkori ügyfeleink igényeihez, fizetőképességéhez illeszkedő, azaz jellemzően kisebb alapterületű, szobaszámú lakásokat keresünk. A névjegyzéken megtekinthető, hogy aktuálisan mekkora lakásokat keresünk.
Mennyi időre, ki veszi bérbe a lakásomat?
A lakást a Józsefvárosi Önkormányzat veszi bérbe a tulajdonostól, és a bérbevétel ideje fix 3 év, illetve a szerződés lejártakor lehetőség lesz annak meghosszabbítására.
Mekkora bérleti díjat tud fizetni az Önkormányzat?
A Lakásügynökség lényege, hogy csökkenti a bérbeadó lakástulajdonosok kockázatait és átvállalja a lakáskiadással járó feladatokat. Emellett a minimum 3 évre az Önkormányzat számára történő bérbeadás okán a tulajdonos mentesül az SZJA fizetési kötelezettség alól. Mindez lényegesen csökkenti a bérbeadók költségeit.
Az Önkormányzat által fizetendő konkrét összeg függ a lakás méretétől, elhelyezkedésétől és állapotától, de attól is, hogy aktuálisan hányan kínálnak nekünk hasonló lakást. Ha Ön ajánlatot tesz nekünk az online adatlap kitöltése formájában, akkor pár napon belül jelentkezünk, és a lakás megtekintése során árajánlatot teszünk.
Csak magánszemélyként lehet bérbe adni a lakást?
Nem, de ez esetben nem érvényesíthető az SZJA törvény alapján járó adómentesség, az egyéb feltételekben nincs különbség.
Hogyan történik a műszaki hibaelhárítás?
A hibaelhárítás a tulajdonossal történt megegyezés alapján történik. Sürgős esetben, amikor azonnal kell cselekedni (komolyabb csőtörés, gázszivárgás, stb.), azt követően, hogy a bérlő jelezte a hibát, azonnal intézkedünk a hiba elhárítása érdekében. Egyidejűleg jelezzük a tulajdonosnak is az eseményt, aki szükség esetén a biztosító bevonását intézi. A tulajdonosnak lehetősége van saját szakembert hívni, ebben az esetben az időpont leszervezésében, a lakásba történő beengedésben közvetítünk. Ha a tulajdonos tőlünk kéri a szakember biztosítását, akkor – amennyiben ez lehetséges – előre kérünk árajánlatot, amit a tulajdonosnak megküldünk, és jóváhagyás esetén megrendeljük a munkát.
Kik lesznek a bérlők?
Az Önkormányzat meghatározta, hogy milyen feltétellel lehet a névjegyzékre felkerülni. Egyik feltétel, hogy a jelentkező minimum egy éve éljen Józsefvárosban, vagy az Önkormányzatnak, illetve cégének dolgozzon. Emellett csak azok jelentkezése érvényes, akik igazolhatóan megfelelő, de nem túl magas, bejelentett jövedelemmel rendelkeznek, így képesek megfizetni az Önkormányzat által meghatározott piaci bérleti díjat (2.363 Ft/négyzetméter) és a lakás egyéb költségeit (rezsi, társasházi közös ktg.). Az Önkormányzat azt is meghatározta, hogy a lakásokba a szobaszámtól függően hány személy költözhet be. A Lakásügynökség kiértékeli a pályázatokat, hogy a jelentkezők megfelelnek-e a feltételeknek. A pontozás alapján a legmagasabb ponttal rendelkező számára ajánlja fel először a lakást, akinek jelenlegi lakhelyén környezettanulmányt is végzünk a lakás megtekintését megelőzően.
Hogyan ellenőrizzük a bérlőt?
A Lakásügynökség folyamatos kapcsolatot tart a bérlőkkel. Munkatársaink rendszeresen felkeresik a bérlőt, meggyőződnek arról, hogy a lakást megfelelően használják. A pontos rezsi fizetés érdekében leolvassuk a fogyasztásmérőket, meggyőződünk róla, hogy a diktálás megtörtént, illetve a beállított átalány fedezi-e a tényleges fogyasztást, illetve ellenőrizzük, hogy a befizetés megtörtént-e. A közös költség fizetését szintén ellenőrizzük. Amennyiben probléma adódna a lakás állapotával, vagy a fizetéssel, akkor rendelkezésünkre áll a bérlő által befizetett óvadék, de az Önkormányzat ezen felül is megtéríti az esetlegesen okozott kárt, vagy elmaradt díjfizetést. Amennyiben a bérlő visszatérően megszegné az albérleti szerződésben vállaltakat, úgy az általa a beköltözést megelőzően közjegyző előtt tett kiköltözési nyilatkozatot fogjuk érvényesíteni. A tulajdonost ez nem érinti, mert akkor is megkapja a bérleti díjat az Önkormányzattól, ha a lakása átmenetileg üresen áll. Örömünkre szolgál, hogy eddigi működésünk során nem kellett az utóbbi eszközhöz nyúlnunk.
Megfelelő állapotban kapom vissza a lakásomat?
A Lakásügynökség gondoskodik arról, hogy az ingatlantulajdonos a lakást az eredeti – a rendeltetésszerű használat mellett természetes elhasználódásnak megfelelő – állapotban kapja vissza. A Lakásügynökség vállalja, hogy a bérlő időben kiköltözik a lakásból, azt megelőzően, hogy lejár az Önkormányzat és a tulajdonos közötti szerződés. Ezt a bérlőnek közjegyzői okiratban kell vállalnia.
Ha még kérdései vannak, akkor írjon a lakasugynokseg@jozsefvaros.hu címre, vagy hívjon minket
a +36 20 771 7382 telefonszámon!
Személyesen ügyfélfogadási időben tud minket keresni.
Ügyfélfogadás helye:
Budapest, VIII. Baross utca 66-68.
Ügyfélfogadás ideje:
Hétfő: 16:00-18:00
Csütörtök: 9:00-12:00
Ha nem szeretne lemaradni a lakásügynökséggel kapcsolatos hírekről, iratkozzon fel a hírlevelünkre!
A jövedelemhatárok meghatározása során a megfizethetőség biztosítása volt cél. Az alsó jövedelemhatárt úgy alakítottuk, hogy egy minimálbérrel rendelkező egyedülálló is jelentkezhessen, a felső jövedelemhatárba pedig egy átlagkeresettel rendlekező is befér. Az első és felső jövedelemhatár kiszámításához használt egyenletek:
alsó jövedelemhatár : fe * 100 000 + 46 500 * (fe-1) + 99 200
felső jövedelemhatár : fe * 250 000 + 46 500 * (fe-1) + 99 200
fe: a fogyasztási egységek száma.
A háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1;
a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,5;
a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,3.
A háztartás első kiskorú tagjának arányszáma 0,5;
a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma 0,3.
A gyermeküket egyedül nevelő szülők esetében a háztartás minden kiskorú tagjának arányszáma 0,3.